31 maart 2013

De Lente

Het is 31 maart. Het is zondag en om 9:15 ben ik dit nu aan het schrijven. Het is mooi weer(de zon schijnt) ik hoor de vogels fluiten en ik denk...laat ik lekker positief blijven en ervan uitgaan dat het met de dag mooier en mooier word. Maar goed, de afgelopen weken is het toch koud(het lijkt nog steeds winter) ik hoor ergens in BelgiĆ« dat er zoveel sneeuw is gevallen dat de auto's ondergesneeuwd zijn. Het regent, vriest en de mensen worden in het algemeen er niet vrolijker op.

Overal op het internet en op alle social media dingetjes zie je veel mensen tweeten, facebooken, bellen, mailen over het weer. En ja ik geef toe, ik heb af en toe mijn momenten dat ik denk: laat die lente maar komen. Maar blijkbaar heeft Moedertje Natuur andere plannen. En ja zoals veel dingen krijg je niet altijd wat je wenst. En toch, laten we lekker positief blijven met z'n allen. Als we gewoon met iedereen van uitgaan dat de lente, het (nog) mooiere weer, de heerlijke warme temperatuur gaat komen denk ik dat mensen sowieso wel weer vrolijk worden.

En ja mensen zijn van zichzelf vrolijk maar hebben toch wel behoefte aan een verandering. Met name het mooie weer toeneemt worden mensen ook aardiger lijkt het wel. Gelukkig heb je ook mensen die bijna altijd vrolijk zijn en dat is een beademing. Want als je zelf vrolijk bent, slaat dat blijkbaar ook over op anderen. En  de mensen die dat niet zijn worden dat vanzelf ook.

Dus ga lekker genieten van het weer, de mooie dagen en denk maar eens aan het liedje:What a Wonderful World

Geniet en ga naar buiten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten